بهترین روغن برای درمان واریس

واریس یکی از بیماری‌های عروقی سیاهرگی است که برخی از مردم دنیا با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. رگ‌های سطحی کسانی که به این بیماری مبتلا هستند با توجه به دلایل گوناگون بزرگ و متورم می‌شوند و گاهی نیز رگ‌ها به برآمدگی‌های شدید می‌رسند. این اتفاق باعث تیرگی ناحیه مربوطه می‌شود و ظاهر پوست را نازیبا جلوه می‌دهد. روش‌های زیادی برای درمان این بیماری وجود دارد که برای مثال می‌توان به استفاده از روغن برای درمان واریس اشاره کرد.

رگ‌های واریسی یا همان رگ‌های عنکبوتی ممکن است در هر نقطه از بدن انسان به وجود بیایند، اما بیشترین میزان بروز این بیماری در پای انسان است که با توجه فشار زیاد به این بخش از بدن رخ می‎‌دهد. در این مطلب تصمیم داریم به بررسی روش‌های درمان خانگی واریس با استفاده از روغن بپردازیم.

واریس چیست و روش‌های پیشگیری

واریس چیست و روش‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری کدام‌اند؟

واریس نوعی بیماری است که حدود 15 الی 20 مردم دنیا به آن مبتلا هستند و زنان باردار و افراد مسن بیشتر به این بیماری مبتلا می‌شوند. رگ‌های واریسی همان سیاهرگ‌های ورم‌کرده‌ای هستند که به هم پیچیده شده‌‎اند و با رنگ‌های قرمز، آبی یا رنگ پوست بر روی بخشی از بدن ایجاد می‌شوند. این رگ‌ها شباهت زیادی به تار عنکبوت دارند و به آن‌ها عروق عنکبوتی نیز می‎‌گویند.

این بیماری علاوه بر از بین بردن زیبایی پوست به ویژه پاها، ممکن است باعث ایجاد دردهای شدید هم شود. در برخی از موارد هم بروز لخته‌های خون شدید و زخم‌های باز رخ داده است.  یکی دیگر از مشکلاتی که بر اثر این بیماری ایجاد می‌شود، گزگز و یا بی‌حسی دست و پا است. زمانی که رگ‌های انسان با مشکل مواجه می‌شوند، اکسیژن‌رسانی و خون‌رسانی به ناحیه مربوطه کاهش پیدا می‌کند که در نهایت باعث بی‌حسی شدید و همچنین گرفتگی دست یا پا عضلات می‌شود. البته دقت داشته باشید که به غیر از دست و پا، سایر اعضای بدن انسان نیز ممکن است با بیماری واریس مواجه شوند.

این روزها با توجه به پیشرفت علم پزشکی و درمان‌های کم تهاجم، راه‌های زیادی برای خلاص شدن از شر این بیماری وجود دارد. که برای مثال می‌توان به درمان لیزری، جراحی و استفاده مرتب از روغن‌های گیاهی اشاره کرد که این روش کمک زیادی به بهبود و درمان واریس می‎‌کند. البته راه‌هایی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری نیز وجود دارد.

این روش‌ها عبارت‌اند از:

• مراقبت از پوست در برابر تابش نور خورشید
  • دویدن و پیاده‌روی برای افزایش استقامت پا و همچنین بهبود گردش خون
  • کنترل میزان وزن
  • عدم روی هم انداختن طولانی پاها
  • بالا نگه داشتن پا جهت استراحت بهتر
  • پرهیز از نشستن و ایستادن‌های طولانی

انواع روغن برای درمان واریس

استفاده از روغن‌ برای درمان واریس می‌تواند یکی از بهترین راه‌های نابودی این بیماری باشد. اگر قصد خرید از این روغن‌ها را دارید، باید به طور مرتب آن‌ها را استفاده کنید. برخی از بهترین روغن‌های موثر برای درمان واریس به شرح زیر هستند:

انواع روغن برای درمان واریس
  • روغن بومادران
  • روغن اسطوخودوس
  • روغن بابونه
  • روغن سیاه دانه
  • روغن سرو
  • روغن علف لیمو
  • روغن کاج دریایی
  • مریم گلی
  • گریپ فروت
  • گل سرخ
  • زنجبیل
  • نعنای تند

دستورالعمل خاصی جهت استفاده از روغن‌ برای درمان واریس وجود ندارد، از این رو قبل از استفاده این روش، با متخصص واریس مشورتی داشته باشید. در ادامه برخی از بهترین روغن‌هایی که می‌توانند باعث درمان بیماری واریس شوند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

روغن سیاه دانه؛ معجزه درمان واریس

درمان واریس با روغن سیاه دانه یکی از روش‌های مناسب برای نابودی این بیماری به شمار می‌آید. این روغن‌ها از خاصیت ضدالتهاب و آنتی‌اکسیدان برخوردار هستند و می‌توانند وضعیت بد رگ‌های واریسی را بهبود ببخشند. اکثر افراد متخصص طب سنتی، استفاده از روغن برای درمان واریس خصوصا روغن سیاه دانه را به شدت پیشنهاد می‌کنند.

یکی از بیماری‎های واریس که در بین آقایان شایع است، واریکوسل نام دارد. این بیماری در واقع همان واریس بیضه است که به کمک روغن‌های گیاهی می‌توان آن را بهبود بخشید و حتی درمان کرد. استفاده از روغن سیاه دانه و ماساژ بیضه می‌تواند التهاب و درد این ناحیه از بدن را کاهش دهد. با توجه به ترکیباتی که این روغن دارد، از خواص بسیار زیادی برای ناحیه تناسلی آقایان برخوردار است. در ضمن سیاه دانه دارای طبعی گرم است و می‌توان آن را به همراه عسل میل کرد.

از آنجایی که درمان خانگی بیماری واریس بی ضرر است، می‌توان از این روغن برای درمان واریکوسل نیز استفاده کرد. البته بهتر است برای بهبود این بیماری از پزشک خود مشاوره بگیرید و اگر نیاز به عمل واریکوسل بود، اقدام به جراحی کنید.

تسکین درد واریس با روغن سرو

روغن سرو برای واریس و درمان این بیماری مفید است. این روغن می‌تواند درد و همچنین سندروم پای بی‌قرار را بهبود دهد. روغن سرو همچنین گزینه‌ای مطلوبی برای از بین بردن گرفتگی مرتب عضلات به شمار می‌رود و به نوعی جریان خود در پای انسان را بهتر می‌کند. در ضمن شما می‌توانید از این روغن برای رفع سلولیت به صورت ماساژ استفاده کنید.

روغن اسطوخودوس برای کاهش درد

روغن اسطوخودوس  برای کاهش درد

اسطوخودوس یک روغن برای درمان واریس است که برای کاهش درد بسیار موثر است. بوییدن این روغن در واقع به کم شدن درد واریس پا، دست و … کمک می‌کند. روغن اسطوخودوس بر مواد شیمیایی درون مغز مثل GABA و سروتونین که به کاهش درد ربط دارند، تاثیر می‎گذارند. ماساژ این روغن گیاهی بر روی محل بیماری بدن موجب از بین رفتن زخم‌های پوستی نیز می‌شود.

ماساژ برای بهبود بیماری واریس

ماساژ درمانی یکی از روش‎‌های قابل توجه برای پیشگیری از ابتلا با  است. اما آیا ماساژ برای واریس خوبه یا نه؟ ماساژ از مزایای بسیار زیادی در کاهش علائم واریس برخوردار است که برای مثال می‌توان به کاهش التهاب، درد، جلوگیری از گرفتن عضلات و … اشاره کرد. البته تاثیر این فرآیند به اصولی انجام شدن آن نیز بستگی دارد.

برخی دیگر از فواید ماساژ با روغن برای درمان واریس به شرح زیر هستند:

• کاهش درد ساق پا
  • بهبود جلوه زشت ناحیه صدمه‎‌دیده
  • جلوگیری از گزگز شدید دست و پا
  • کم کردن استرس ناشی از بیماری واریس
  • بهبود میزان سنگینی پا و دست
  • بهبود قابل توجه گردش خون در محل آسیب‎دیده
  • کم شدن انقباض عضله پا و دست
ماساژ برای بهبود بیماری واریس

آیا وازلین برای درمان واریس موثر است؟

وازلین یکی از پرکاربردترین و قابل اعتمادترین محصولات در حوزه مراقبت از پوست و بهداشت به شمار می‌آید. در واقع این محصول نیز مانند روغن برای درمان واریس موثر است. واریس یکی از شایع‌‎ترین مشکلات پوستی است و می‎تواند اعتماد به نفس فرد مبتلا را به شدت کاهش دهد. استفاده از وازلین برای واریس می‌تواند یک راه حل ساده و البته کاربردی برای درمان این بیماری باشد.

این محصول با توجه به خاصیت نرم‌‎کننده‌ای و همچنین مرطوب‌کننده‌ای که دارد، باعث حفظ میزان رطوبت پوست می‌شود و از التهاب و تورم جلوگیری می‌کند. در ضمن استفاده از وازلین منجر به پیشگیری از بروز این بیماری نیز می‌شود.

نکات کاربردی در استفاده از وازلین:

• پیش از تهیه و استفاده از وازلین برای درمان واریس از پزشک متخصص این بیماری مشاوره بگیرید
  • سعی کنید وازلین را به طور مرتب استفاده کنید، به این دلیل که استفاده منظم از این محصول برای درمان واریس مفیدتر است
  • پوست خود را قبل از استفاده وازلین حتما تمیز و خشک کنید
  • ماساژ قسمت آسیب‎دیده بدن خود با استفاده از وازلین را حتما به صورت ملایم انجام دهید

بیماری واریس و درمان آن با استفاده از روغن را جدی بگیرد

اگر شما هم به بیماری واریس مبتلا هستید باید درمان آن را جدی بگیرید. در نظر داشته باشید که به‌کارگیری روش‌های درمانی مثل روغن باید با مشورت پزشک به انجام برسد. استفاده از روغن برای درمان واریس گزینه بسیار ایده ‎آلی است و می‌تواند باعث از بین رفتن این بیماری شود.